فروشگاه فرش شادمان

اطلاعاتی در رابطه با انواع فرش و زیر مجموعه های آن

فروشگاه فرش شادمان

اطلاعاتی در رابطه با انواع فرش و زیر مجموعه های آن

۳ مطلب در مرداد ۱۳۹۸ ثبت شده است

  • ۰
  • ۰

 

 

 

 

هر کشور و هر ملیتی برای خود نمادی را به عنوان اثبات اقتدار خود دارد، چیزی که تمام مردم جهان با دیدنش بی درنگ همان کشور را به یاد آورند.

 

در کشور ما فرش دستباف به عنوان نمادی شناخته شده در بین تمام جهان است تا ثابت کننده این باشد که فرش اگر دستباف باشد و قیمتی تنها یک مهد دارد و آن هم جز ایران نیست و لاغیر؛ چرا که تمام کارشناسان فرش معتقدند بهترین، لطیف ترین و زیباترین فرش های دستباف جهان در ایران و توسط مردم این سرزمین بافته میشوند.

 

باستان شناسان معتقدند تولید فرش دستباف به صورت عمده و با ریزه کاری ها و زیبایی های خاص خودش به دوران صفوی باز میگردد، همان زمانی که شاه عباس دستور دایر کردن کارگاه های فرش را ابتدا در اصفهان و سپس در چندین شهر دیگر صادر کرد و در پیشرفت این صنعت کوشش های فراوان نمود، ما در سکوی نخست فرش های قیمتی ایستادیم تا به الان که اکثر کشور های دنیا یافته های خود برای یادگیری چگونگی بافت فرش های ماشینی را از ما به یاد دارند.

  • مدیر سایت
  • ۰
  • ۰

 

تاریخ فرش ایران سابقه ای پنجاه ساله دارد و از دهه ی 40 شمسی مطرح شده است.

این صنعت در مقایسه با صنعت نساجی در ایران بسیار جوان بوده و عمر طولانی ندارد، همان طور که اشاره شد اولین زمزمه های راه اندازی صنعت فرش ماشینی در ایران در دهه ی 40 شمسی مطرح شد و به یکی از بحث برانگیز ترین موضوعات تاریخ بدل شد؛ چرا که در آن برهه از زمان، نظر برخی از این کارشناسان بر این بود که باید به شدت با تولید فرش ماشینی در ایران برخورد کرد که نتیجه ای جز نابودی هنر فرش دستباف ندارد.

  • مدیر سایت
  • ۰
  • ۰

 

 

 

 

این روزها اگرچه بازار انواع پارکت ها و سنگ های گران قیمت داغ است اما هستند کسانی که دوست دارند زمین خانه یک دست موکت باشد.

 

اگر بخواهیم صادق باشیم موکت نیز برای خود مزایایی دارد که در این مقاله آنها را عنوان میکنیم؛ به طور کلی موکت شاید شیک ترین نباشد اما به شدت کاربردی است.

 

این روزها کاشان نه فقط در زمینه ی فرش ماشینی پیشرفت کرده که در بازار موکت نیز به عنوان یکی از موفق ترین ها عمل کرده و به لحاظ طرح و مدل و کیفیت شاهد رشد آن هستیم.

 

مقاله ی مرتبط: صنعت فرش ماشینی در ایران

 

در هر حال باید تمام جوانب را در نظر گرفت، موکت یکی از بهترین کف پوش ها برای حفظ گرمای اتاق هاست، مخصوصا در فصل زمستان این قضیه بیشتر مشهود است، چرا که دمای پارکت ها و سنگ ها معمولا پا را اذیت میکند و در این صورت مجبور خواهید شد همیشه جوراب داشته باشید به همین دلیل بر آن شدیم تا در این زمینه نیز اطلاعاتی در اختیارتان قرار دهیم زیرا خرید هر چیزی نیازمند کسب اطلاعات درست و دقیق است و در مورد موکت نیز این قضیه صادق است. نکاتی که باید قبل از خرید این کالا بدانید را به صورت دسته بندی شده برایتان شرح میدهیم.

 

 

  • مدیر سایت