فروشگاه فرش شادمان

اطلاعاتی در رابطه با انواع فرش و زیر مجموعه های آن

فروشگاه فرش شادمان

اطلاعاتی در رابطه با انواع فرش و زیر مجموعه های آن

  • ۰
  • ۰

استاندارد فرش ماشینی به عنوان یکی از کالاهای خانگی با دوام، مورد مصرف تمام خانواده های ایرانی است که دانسته‌هایی هرچند اندک می‌تواند در خرید این کالا به مصرف کننده کمک کند.

مقاله مرتبط: ماشین آلات فرش ماشینی و مقایسه فنی آنها

 


استاندارد

فرش ماشینی به عنوان یکی از کالاهای خانگی با دوام، مورد مصرف تمام خانواده های ایرانی است که دانسته‌هایی هرچند اندک می‌تواند در خرید این کالا به مصرف کننده کمک کند.
کارشناس اجرای استاندارد اداره استاندارد شهرستان کاشان، در گفتگوی اختصاصی با پایگاه خبری تحلیلی صنعت فرش ایران (عصرفرش)، در خصوص تراکم شانه در متر در فرش ماشینی گفت: فرشهای ماشینی اغلب در قالب فرش 1200 شانه و 1000 شانه و فرش 700 شانه در تراکمهای ۳۰۰، ۳۲۰ (برای گلیم ماشینی ) و ۳۵۰، ۴۴۰ ، ۵۰۰ ، ۷۰۰ ، ۱۰۰۰، ۱۲۰۰ شانه تولید می شود.

مصطفی پوراسلام، با اشاره به‌اینکه هر چقدر تعداد شانه‌ها بیشتر شود فرش دارای رخ بهتر و زیباتر خواهد بود افزود: با بالارفتن تعداد شانه فرش، قیمت آن گرانتر شده و طول خاب آن کمتر می‌شود.

 

 

*تراکم پود در متر

وی در خصوص تراکم پود در متر نیز اظهارداشت: تراکم پود دارای دامنه وسیعی است و در فرشهای مختلف  از ۶۰۰  پود در متر شروع شده و تا ۳۶۰۰ در فرشهای ۱۲۰۰ شانه ادامه دارد.

به‌گفته‌وی، بالا رفتن تراکم پود در بعضی موارد  باعث رخ بهتر ، سنگینی فرش و هزینه بالاتر می شود.

 

 

*تراکم گره در مترمربع 

کارشناس اجرای استاندارد اداره استاندارد شهرستان کاشان، در مورد تراکم گره در مترمربع نیز تصریح‌کرد:تراکم گره از ضرب تراکم شانه در تراکم پود و یک ضریب به دست می آید.

پوراسلام، در گفتگو با عصرفرش خاطرنشان‌کرد: بنا به نوع بافت شاید فرشی دارای تراکم پود بیشتری بوده ولی دارای تراکم گره یکسان یا کمتری باشد.

وی افزود:هر چه قدر تراکم گره بیشتر باشد فرش رخ بهتری داشته سنگین‌تر بوده و گرانتر می باشد.

 

 

*طول خاب

به‌گفته‌وی، طول خاب فرش نیز از سه میلیمتر شروع شده( در گلیم فرش) و تا ۱۳ میلیمتر می رسد بطوریکه  هر چقدر طول خاب بیشتر باشد فرش نرمتر است.

پوراسلام، یادآورشد: فرشهای دارای تراکم شانه بیشتر، طول خاب کمتری دارند  بنابر این فرشهای ۱۲۰۰ شانه دارای طول خاب کمتری نسبت به ۷۰۰ شانه است.

وی در گفتگو با عصرفرش پایان گفت:هرچه قدر طول خاب کمتر باشد عایق کمتری در مقابل دما می باشد و فرش، نرمی کمتری دارد .

  • ۹۸/۰۴/۲۵
  • مدیر سایت

نظرات (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی