فروشگاه فرش شادمان

اطلاعاتی در رابطه با انواع فرش و زیر مجموعه های آن

فروشگاه فرش شادمان

اطلاعاتی در رابطه با انواع فرش و زیر مجموعه های آن

  • ۰
  • ۰

چه مدل فرشی برای آشپزخانه بخرم؟ اصلا فرش آشپزخانه لازم است؟ چه رنگی مناسبتر است؟و…و… سوالاتی که تمامی ندارد. دغدغه اصلی وقتی است که شروع به انتخاب مدل و رنگ مناسب میکنیم. فرش آشپزخانه در عین سادگی، یکی از موردهای پیچیده دکوراسیون است که برای انتخاب آن باید همه چیز، حتی میزان آشپزی را هم در نظر گرفت! چطوری؟ اگر کمتر آشپزی کنید قطعا آشپزخانه کمتر کثیف می شود و میتوانید مدلهای روشنتر یا حتی دستبافت را استفاده کنید، به همین راحتی….یا اینکه اگر میز و صندلی در آشپزخانه قرار داده ایم بهتر است سایز فرش کمی بزرگتر از ابعاد میز باشد.

انواع طرح و رنگ فرش در دکوراسیون منزل اهمیت بالایی دارد، رنگ و طرح فرش باید با رنگهای فضای مورد استفاده هماهنگ و همسو باشد، تا ترکیب خوشایندی ایجاد نماید.در کنار زیبایی فرش، بایه به مناسب بودن فرش برای محیط مورد نظر نیز توجه کرد.

مقاله مرتبط: فاکتورهای مهم خرید فرش نوعروس

مثلا در رابطه با فرش آشپزخانه بد نیست نکات زیر را قبل از خرید در نظر بگیریم:

فرش مناسب آشپزخانه بهتر که پرزهای کوتاهی داشته باشد تا آلودگی در بین پرزهای آن تجمع نکند . همانطور که می دانید آَشپزخانه مکانی است که در آن فعالیت های زیادی به صورت روزانه صورت می گیرد و به دلیل اینکه همیشه در معرض مواد غذایی است، بسیار سریع تر سایر اتاق های منزل کثیف می شوند بنابراین، بهتر است از مدل های رنگ تیره استفاده کنید چون چرک تاب بوده و لکه ها را به نمایش نمی گذارند. اگر می خواهید از رنگ های روشن استفاده کنید، مدل هایی را انتخاب کنید که طرحهای شلوغتری داشته باشند.

 

فرشی مناسب چه مکانیست؟

در ابتدای کار باید تصمیم بگیرید قصد خرید چه چیزی را دارید، خوشبختانه این روزها بازار پر از انواع فرش ها در رنگ ها و طرح های مختلف است؛ این شما هستید که باید تصمیم بگیرید اصلا قصد دارید آشپزخانه ای بدون فرش داشته باشید یا حتی موکت و فرش ماشینی استفاده کنید. بسیار مهم است که کف آشپزخانه را بررسی کنید، نوع کف پوش یتواند مشخص کننده باشد که چه نوع فرشی برای آن مناسب است.

 

فرش یا موکت

در وهله ی اول باید به این نکته دقت کنید که کف خانه شما از چه نوعی است، موزاییکی، سرامیکی یا پارکت است که انتخاب فرش یا موکت آشپزخانه شما بسته به سبک زندگی شما دارد. اگر درخانه ای زندگی میکنید که کف آشپزخانه موزاییک است بنابراین یک تکه فرش  برای  خانه شما مناسب نیست. بهترین گزینه برای خانه شما موکت است. اما اگر خانه شما به سبک امروزی است و معمولا خانه ها همه کف سرامیک هستند لازم به موکت ندارید تنها کافیست یک تکه فرش وسط آشپزخانه بیندازید که زیبایی بیشتری برای آشپزخانه های امروزی دارد. فرش آشپزخانه شما میتواند به شکل های فرش گرد و بیضی، مستطیل یا شکل های دیگر باشد که پیشنهاد ما به شما استفاده از فرش های گرد است که جلوه ی بیشتری نسبت به بقیه ی اشکال فرش دارد..

 

 

 

طرح و رنگ مناسب برای آشپزخانه

با توجه به این نکته که آشپزخانه منزل شما مکانی است که در آن فعالیت های زیادی در طول روز صورت میگیرد و به دلیل اینکه همیشه در معرض مواد غذایی است سریع تر از مکان های دیگر منزل کثیف می شود، بنابراین، بهتر است از مدل های رنگ تیره استفاده کنید چون چرک تاب بوده و لکه ها را به نمایش نمی گذارند.اما اگر می خواهید آشپزخانه ی شما به علت کاغذ دیواری های ساده، لوازم داخلی آشپزخانه یا به هر دلیل دیگری خسته کننده به نظر نرسد، میتوانید از طرح و رنگ های شاد و هیجان انگیز برای فرش آشپزخانه ی منزل خودتان استفاده کنید تا شادی و انرژی را به محیط آشپزخانه اضافه کنید.

 و حالا نوبت به انتخاب طرح فرش آشپزخانه میرسد که میتوانید به جای استفاده از فرش های مستطیلی، از فرش های گرد، بیضی با فرش هایی که به شکل مربع هستند استفاده کنید. شکل غیر معمول یک فرش به یک نقطه ی کانونی در فضا تبدیل می شود و نتیجه ی تاثیرگذار بر کل دکوراسیون منزل شما دارد. صرف نظر از نوع متریال کف آشپزخانه شما میتوانید با فرش های کوچک و هماهنگ تم، طرح و رنگ اجزا را با هم متناسب کنید. در حقیقت اضافه کردن یک فرش میتواند انتخاب خوبی باشد تا هیجان را وارد آشپزخانه خود کنید.

 

اندازه مناسب فرش 

اگر از فرش آشپزخانه برای زیر میز نهارخوری استفاده می کنید سعی کنید فرش را کمی بزرگتر از میز انتخاب کنید، این کار در حالی که نمای زیبا تری به آشپزخانه شما می دهد، فضا را نیز بزرگ تر نشان می دهد. البته به خاطر داشته باشید لازم نیست تمام سطح آشپزخانه را بپوشانید. بهتر است از فرش خیلی بزرگ هم استفاده نکنید، فرش را طوری انتخاب کنید که از لبه قفسه ها و کابینت ها کمی فاصله داشته باشد تا برای نظافت زیر کابینت ها به مشکل برنخورید.

 

  • ۹۸/۰۷/۰۶
  • مدیر سایت

نظرات (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی