فروشگاه فرش شادمان

اطلاعاتی در رابطه با انواع فرش و زیر مجموعه های آن

فروشگاه فرش شادمان

اطلاعاتی در رابطه با انواع فرش و زیر مجموعه های آن

  • ۰
  • ۰

 

 

 

 

این روزها اگرچه بازار انواع پارکت ها و سنگ های گران قیمت داغ است اما هستند کسانی که دوست دارند زمین خانه یک دست موکت باشد.

 

اگر بخواهیم صادق باشیم موکت نیز برای خود مزایایی دارد که در این مقاله آنها را عنوان میکنیم؛ به طور کلی موکت شاید شیک ترین نباشد اما به شدت کاربردی است.

 

این روزها کاشان نه فقط در زمینه ی فرش ماشینی پیشرفت کرده که در بازار موکت نیز به عنوان یکی از موفق ترین ها عمل کرده و به لحاظ طرح و مدل و کیفیت شاهد رشد آن هستیم.

 

مقاله ی مرتبط: صنعت فرش ماشینی در ایران

 

در هر حال باید تمام جوانب را در نظر گرفت، موکت یکی از بهترین کف پوش ها برای حفظ گرمای اتاق هاست، مخصوصا در فصل زمستان این قضیه بیشتر مشهود است، چرا که دمای پارکت ها و سنگ ها معمولا پا را اذیت میکند و در این صورت مجبور خواهید شد همیشه جوراب داشته باشید به همین دلیل بر آن شدیم تا در این زمینه نیز اطلاعاتی در اختیارتان قرار دهیم زیرا خرید هر چیزی نیازمند کسب اطلاعات درست و دقیق است و در مورد موکت نیز این قضیه صادق است. نکاتی که باید قبل از خرید این کالا بدانید را به صورت دسته بندی شده برایتان شرح میدهیم.

 

 

 

 

 

مشخص کنید چه مکانی را موکت میکنید.

 

میزان بودجه ای که برای خرید در نظر گرفته اید چه قدراست و تا چه اندازه کیفیت و دوام موکت برایتان مهم است؟

 

چقدر حوصله به خرج میدهید تا موکت تمیز بماند؟

 

اگر حداقل میزان بودجه و حوصله را در نظر گرفته اید پیشنهاد ما به شما همان موکت های کبریتی قدیمی است، چرا که نه تنها ارزان هستند که شست و شو و نگه داری آسانی دارند، نازکتر و سبکتر بوده و سطح زبر آنها مانع ازاین میشود که روی سطح زمین جا به جا شوند.

 

در مقابل، موکت های ضخیم و طرح دار اما این روزها طرفداران بیشتری پیدا کرده اند، این مدل علاوه بر اینکه رنگ بندی بیشتری دارد دارای قیمت های بالاتری نیز هست.

 

اگر بخواهیم مزایا و معایب موکت های طرحدار را بررسی کنیم باید به این مورد اشاره کنیم که تنها زیبایی ملاک نیست، هر زیبایی دردسرهای خاص خودش را دارد و تمیز کردن این موکت ها نیز مصائب خودش را! به خصوص اگر در اتاق کودک پهن شوند و خرده ریز خوراکی ها روی آنها ریخته شود.

 

نوع دیگری نیز در بازار وجود دارد که مخملی نامیده میشود و مناسب قسمت های کم تردد خانه است چرا که دوام کمی در برابر پاخوردگی و کوبیدگی دارد.

 

نوع چهارمی نیز به عرصه ی تولید و عرضه رسیده که موسوم به موکت های پرز بلند است و هرچند زمانی که برای تمیز کردن آنها میگذارید طولانی است اما کیفیت و دوامی که دارد به معایبش می ارزد؛ این نوع نیز دو مدل ساده و طرحدار دارد. برای نشستن نرم تر است و قدم زدن روی آن حس لطافت بیشتری دارد. برای کسانی که پادرد دارند انتخاب مناسبی بوده و گرما را نیز بیشتر در خود حفظ میکند.

 

 

 

 

 

برجسته یا ساده؟

 

گاهی بین دو راهی میمانید و نمیدانید کدام راه به ناکجا آباد است که از رفتن به آن حذر کنید، در مورد انتخاب نوع ساده یا برجسته ی موکت ها نیز همین مسئله مطرح است. موکت های برجسته شیک و زیبا هستند و به نوعی خانه را اشرافی تر نشان میدهند اما جارو کشیدن و تمیز کردنشان مشکل است.

 

 

 

 

 

پشت و رو را بررسی کنید.

 

تنها سطح رویی موکت نیست که باید از لحاظ میزان کیفیت بررسی شود بلکه اگر پشت موکت را نگاه کنید راحتتر میتوانید تراکم و فشردگی موکت را تشخیص دهید؛ مخصوصا اگر موکت ها پرز بلند باشند و نتوانید به راحتی از میان پرزها نوع گره ها را ببینید، در این صورت بهترین راهکار بررسی پشت فرش است. هر چه گره ها نزدیک تر باشند، تراکم و فشردگی موکت بالاتر رفته و استحکام آن افزایش پیدا میکند.

 

 

 

 

 

تقلب، عامل بدنامی

 

به طور معمول هر برندی چند فروشگاه را به عنوان مراکز معتبر معرفی میکند، در این صورت خرید کالای اصلی و تشخیص آن از نوع تقلبی راحت تر میشود.

 

اجناس تقلبی از مواد نامرغوب ساخته شده به همین دلیل زودتر از آن چیزی که به عنوان میزان عمر استاندارد محصول در نظر گرفته شده خراب شده و از بین میروند.

 

یکی از نکات مهمی که در این زمینه باید به خاطر داشته باشید، اول اطمینان از اصالت کالاست و بعد مدت و معیار گارانتی و میزان خدمات در زمان ضمانت کالاست که باید از فروشنده بپرسید.

 

 

 

 

 

هنگام نصب اطلاعات لازم را بپرسید.

 

بهتر آن است که هر کاری به دست متخصص آن سپرده شود و موکت نیز باید توسط افراد مجرب نصب شود. اما دقت کنید که در هنگام نصب اطلاعات لازمه را کسب کنید تا بعدا دچار مشکل نشوید.

 

نحوه ی چسباندن دوباره ی موکت ها و نوع شست و شوی آن ها از موارد مهمی است که باید پرسیده شود.

 

از نکات دیگری که باید بدان اشاره کرد این است که دقت کنید تمامی موکت ها هنگام نصب در یک جهت خاب داشته باشند، مخصوصا در مورد موکت هایی که بصورت تکه تکه نصب میشود این قضیه باید بیشتر مورد توجه واقع شود.

 

معمولا نصاب های موکت هزینه ی ناچیزی برای نصب دریافت میکنند و یقینا می ارزد که کمی بیشتر هزینه کنید و موکت ها به صورت اصولی نصب نمایید.

 

 

 

 

 

اندازه گیری دقیق

 

درست اندازه بگیرید تا بعدا دچار مشکل نشوید. تمامی زوایا و پستی بلندی های خانه را در نظر بگیرید و سپس اقدام به خرید کنید؛ بهتر آن است که پلان ابتدایی و کوچکی نیز از خانه داشته باشید تا فروشنده شما را در تعیین بهتر اندازه ها کمک کند.

 

 

در یک خرید خوب به موارد زیر نیز توجه کرد:
 

 

 

توجه به فضایی که قرار است موکت شود عامل مهمی است، فضاهای با تردد زیاد نیازمند نوع ضخیم و با دوام است تا شکل اولیه ی خود را به راحتی از دست ندهد.

 

موکت های پرز بلند سریع تر از انواع دیگر شکل خود را از دست میدهد و ممکن است زیبایی منزل شما نیز در پی آن تحت تاثیر قرار گیرد.

 

اشتباه رایجی که اکثر افراد میکنند خرید موکت های پرز بلند با وجود بچه های کوچک است، با خودتان صادق باشید زمانی که با موکتی پر از خوراکی و انواع گرد و خاک ها مواجه شوید اولین چیزی که به ذهنتان میرسد این است که چطور آن را تمیز کنید؟ ار آن گذشته اگر به آن ها بی توجه باشید ممکن است باعث بیماری افراد خانواده شوند.

 

اگر بیشتر لوازم خانه تک رنگ و خنثی هستند راحت تر میتوانید انتخاب کنید و رنگی خیره کننده خریداری کنید تا وسعت خانه را دلباز و درخشان نشان دهد. اما اگر مبلمان و دیگر لوازم رنگ های متنوعی دارند، باید در انتخاب موکت بیشتر دقت کنید؛ در این مواقع موکت هایی با رنگ خنثی در کنار دیگر المان ها نمای بهتری خواهد داشت و موکت های طرحدار با رنگ های تند حس آشفتگی را القا خواهد کرد.

 

معمولا قیمت رابطه ی مستقیمی با کیفیت دارد، اما همه جا این مسئله صادق نیست که هر چقد پول دهید همان قدر آش بخورید؛ بیشتر خریداران به زیبایی توجه میکنند تا کیفیت و همین سبب میشود گاهی قیمت های گزافی برای یک جنس بی کیفیت بپردازند که ارزش چنین هزینه ای را ندارد.

 

کمی هم به فروشنده اعتماد کنید در مورد کیفیت و نوع طرح و دیگر ابهامات در ذهن، با او مشورت کنید؛ ممکن است با وجود مطالعات متعدد زمانی که به بازار مراجعه کردید با طرح و جنسی مواجه شوید که اطلاعاتی راجع به آن ندارید پس در این مواقع اعتماد کنید و مشورت بگیرید.

 

بایدها و نبایدهای شخصی خودتان را در نظر بگیرید و دست به انتخابی شگفت انگیز بزنید.

 

 

 

خانه ی دلتان روشن.

  • ۹۸/۰۵/۰۸
  • مدیر سایت

نظرات (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی